De graven van Loon en de Maaslandse kunst

DE GRAVEN VAN LOON EN DE KUNST VAN HET MAASLAND

Op dinsdag 26 september aanstaande zal in het Roerstreekmuseum te Sint Odiliënberg een lezing worden gehouden over de geschiedenis van het graafschap Loon (Belgisch Limburg) en de  Maaslandse kunst. De lezing zal worden gehouden door dr. Jan Vaes, historicus en kunsthistoricus en een zeer gerenommeerd spreker die in 1987 aan de K.U. Leuven promoveerde tot doctor in de Oudheidkunde en Kunstgeschiedenis. Dr. Vaes is als lector verbonden aan het University College Leuven. In 2016 verscheen zijn publicatie: ‘De graven van Loon. Loons, Luiks, Limburgs’. De lezing begint om 19.30 uur (!) en is gratis toegankelijk voor leden van de Heemkundevereniging Roerstreek, maar ook niet-leden zijn van harte welkom Van hen wordt een bijdrage gevraagd van € 2,50 p.p. Gezien de beperkte plaatsruimte is tijdige aanmelding zeer raadzaam.

AANMELDEN LEZINGEN
Aanmelden voor de lezingen bij voorkeur via lezingen.hvr@gmail.com. De lezingen worden gegeven in het Roerstreekmuseum. Alle lezingen zijn voor de leden gratis toegankelijk, maar ook niet-leden van de HVR zijn op deze avonden van harte welkom. Van hen wordt een bijdrage gevraagd van € 2,50 per persoon. Gezien de beperkte plaatsruimte is vroegtijdige aanmelding zeer raadzaam.Dat kan ook telefonisch: 0475-532895 tijdens de openingstijden van het museum.