Excursie Langewehe (D) en Nideggen (D)

EXCURSIE NAAR LANGEWEHE EN NIDEGGEN

Zaterdag 27 mei  is de excursie naar Langewehe (klooster Wenau, oude kerk van Langewehe en het Töpferei Museum) gepland.

ImageHet vroegere klooster Wenau en de Alte Kirche van Langewehe wordt voor deze excursie opengemaakt en de bezichtiging wordt van deskundig commentaar voorzien door de pastoor van Langewehe.

Het bezoek aan het Töpferei museum, waar ook de lunch gebruikt wordt, is de moeite waard en bij de draaitafel kunt u ook het ontstaan van nieuw aardewerk bijwonen.

Na het aardewerkmuseum vertrekken we naar Nideggen, een schilderachtig plaatsje waar de burcht een trekpleister voor de omgeving is. De ligging van het kasteel nodigt uit om een wandeling eromheen te maken en te genieten van de prachtige uitzichten.

De dag wordt afgesloten in het restaurant de Bolleberg, bij een vroegere motte, met een avondeten, waarna we terugkeren naar de markt in St. Odiliënberg.

Hoewel de aanmeldingstermijn is verstreken is het mogelijk (bij aanmelding van 8 personen) alsnog deel te nemen aan de excursie. In plaats van direct het geld over te maken is het raadzaam om eerst te bellen met Alex Peeters (0475 52 70 77) of te e-mailen met peetersconsultancy@gmail.com. Zodra de wachtlijst 8 personen bevat, krijgt u bericht dat uw deelname bevestigd wordt en kunt u het deelnamegeld overmaken.